Uniwersytet Wrocławski SIW

uwr0
uwr1
uwr2
uwr3
uwr4
uwr5
uwr6
uwr7
uwr8

System identyfikacji wizualnej dla Uniwersytetu Wrocławskiego. Uniwersytet Wrocławski należy do najstarszych w Europie Środkowo-Wschodniej i jest drugim pod względem wieku, po Uniwersytecie Jagiellońskim, uniwersytetem polskim.

Strategię marki zbudował nasz zespół Metamorphosis Brand Communications.

Głównym problemem, jaki musiliśmy rozwiązać podczas projektowania systemu, okazał się chaos w oznaczeniach. Wszystkie jednostki uczelni – administracja centralna, dziesięć wydziałów, plus około setki jednostek między- i pozawydziałowych – posługiwały się różnymi, najczęściej archaicznymi oznaczeniami. Dużo czasu zajęło nam namówienie władze uczelni na radykalne uspójnienie marki uczelni, co oznaczało wyciszenie wizerunku poszczególnych wydziałów i jednostek pozawydziałowych, a wzmocnienie tożsamości uczelni jako jednorodnej marki.

Powstał system, który nade wszystko jest funkcjonalnym narzędziem w budowie tożsamości marki uczelni, jak tez poszczególnych jednostek. Jest on oparty na jednolitym kodzie wizualnym, ale rozpisanym na wiele modułów i subwersji. Rdzeń systemu tworzą konstanse dla administracji centralnej (Rektorat), a subwersje dotyczą dziesięciu wydziałów i  jednostek międzywydziałowych powiązanych z UWr.

System został w pełni wdrożony zarówno przez administrację centralną, jak też wydziały. Istnieje nawet podręcznik internetowy zawierający podstawy systemu (księga SIW jest znacznie bardziej obszerna).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *